Äntligen framme..

Då har vi äntligen Newcastle-mark under våra fötter och ja, kära mor- och farföräldrar: resan har gått bra.

I gårkväll när vi anlände till Sydneys flygplats tog vi en taxi till vårt hotell Stamford. Chauffören var en riktig big, black bro' som prata i att vi borde stanna i stan och shake:a rumpa istället för att dra ut på landet... man han var trevlig. Väl framme tog vi oss en varsin välbehövd dusch. Eftersom Erika känner mig allt för väl fick jag börja eftersom: "Du tar längre tid på dig." :Hon villa med andra ord inte vänta på mig... :P
Efteråt drog vi ut och försökte leta rätt på något som kunde bota våra knorrande magar och efter att ha passerat ett par övergångsställen där man måste ha superfart för att hinna gå över innan det blir rött igen fann vi den: Stor och lysande - McDonken-skylten!
På vägen dit prasslade det till i busken och Erika flög upp i luften och pratade om någon jätteödla. En väldigt söt ödla måste jag medge då den var fluffigt grå med vit rumpa och skuttade därifrån.

Imorse vaknade jag vid sex och kunde inte somna om, sicken tur att vi somnat med TV:n på för där fanns Nalle Puh och Tigger som höll mig sällskap. Måste dock ha somnat tillslut för väckarna väckte oss båda och det var dags att dra vidare. Happy Cabby kom och plockade upp oss med en inrökt trevlig gammal gubbe till chaufför, Robert. Ombord fanns även en asiat som inte kunde särskilt mycket engelska. Bilresan tog dryga två timmar då vi stannade och åt mat efter vägen. (Just ja, såg även min första känguru idag, fast det var en liten död unge intill vägrenen.) Robert berättade lite om Newcastle för oss, han bor tydligen inte så långt ifrån vår lägenhet, och det verkar finnas en hel del fina stränder häromkring. Jämfört med kylan vi kände i gårkväll har det varit ganska varmt idag, bortsätt från blåsten, så vi hoppas på badväder snarast.

Lägenheten vi bor i är helt okej, vi har varsitt sovrum, toalett, tvättstuga, vardagsrum, kök och balkong. Vi saknar poolen vi läste om dock, men det är fint. Vi har ju en egen bil att trösta oss med. :) Bilder kommer senare. Idag har vi strosat runt lite här på byn och handlat oss lite förnödenheter. Funderade på att kika ut en sväng senare ikväll med men Erika ligger utslagen på soffan för tillfället så vi får se. Hon skulle ta en ”nap”, som nu har varat i snart två timmar…

Imorn kommer Melinda och hämtar upp oss inför första praktikdagen; får se hur det går. Just ja, jag som skulle stryka lite kläder. Allt jag äger ser för närvarande ut att ha manglats genom ett våffeljärn.

Ha det fint.
Lisa

 


Kommentarer
Postat av: mamma Inger

Äntligen!!! Ni var då sega med att tala om att ni kommit fram :)

Tack och lov att McDonken finns vad skulle ni annars ha fått i er.

Puss o kram på er //Inger

2009-09-28 @ 13:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0