Lunchrast

Idag ar det fredag och sista dagen pa kontoret. Pa mandag ska vi till Mayfield och ett litet Sandvik-verk sa da blir det blastall pa. Ska bli ratt kul att fa se nagot annat ett tag.

Nu har vi iaf lunchrast och jag och Erika spelar tavlar saklart igen "5 kategorier" eller vad vi nu ska kalla det. Ni vet vad jag menar, det dara nar man skriver upp fem kategorier, slumpar en bokstav och ska sedan under fem minuter komma pa fem saker under varje kategori som borjar pa den valda bokstaven... Har blivit lite av en lunch-tradition har pa jobbet for mig och Erika, forutom att kika runt pa bloggar da...

I alla fall sa slutar det nastan alltid med (efter vilda diskussioner om att svar ar giltigt eller ej med hanvisningar till internet som argument) att den som forlorar blir surig, eftersom vi bada ar valdigt tavlingsinriktade. Namner inga namn, kan dock meddela att hon mitt emot ligger under ganska rejalt...
Ni som vet hur det brukar ga till nar vi spelar Backgammon i skolan behover inte bry sig i ovanstaende beskrivning. Ni vet redan ganska val hur det brukar ga till...

Med tanke pa Erikas inlagg igar ska jag halsa mamma att jag nu har lart mig skilja hoger korfalt fran det vanstra.
Forvanad dock att pappa inte kommenterat nagot an, trodde att han skulle be mig lamna igen korkortet...

Nej nu ar rasten snart slut. Ska aterga till att komprimera dokument nu.
Snart ar det dock helg och jag och Erika har bestamt oss for att stanna i Newcastle denna gang for att utforska vad de har att erbjuda. Drog efter kajkanten i veckan och stotte pa ett par riktigt fina stallen efter havet. (Tror vi bor pa lite fel-sida-stan) Sedan har vi hort talas om Cafe-gatan vi lare besoka, kolla lite smabutiker, parker och om vadret tillater: stranden. Ser dock inte sa lovande ut... Far se om vi kanske hittar till Bion nagon gang istallet kanske.

Ha det fint allesammans,

och bejb,
blir tokig har borta. Saknar dig.

Lisa


Kommentarer
Postat av: Namner inga namn..

Det ar kul nar man vinner och sa underlagsen ar jag inte.. Hoppas det blir lite mer fartfyllt nasta vecka da sa slipper vi suriga miner;) haha ( vi ar ju anda bara sur tills nasta omgang sa det ar ju lugnt)

2009-10-09 @ 04:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0