Dumma bil

helloo!

Annu en dag pa jobbet, har iaf fatt nagot att gora nu och det ar att sammanfatta olika dokument som ar pa flera sidor ner till 1 sida. Jag och Lisa ska alltsa ta bort det vi inte tror ar sa viktigt hur nu vi ska veta det.

Som ni vet sa kor vi ju pa vanster sida istallet for hoger har och det ar faktiskt lite svart att komma ihag ibland.
Ett exempel ar fran i forrigar nar jag och Lisa skulle aka hem efter en lang arbetsdag, vagen ut mot stora vagen gar bra och tillslut kommer vi fram till Stora vagen och stannar helt p.g.a. stoppskylten. Nar det ar fritt fran vanster borjar Lisa att kora ut, allt gar bra tills jag borjar undra om hon inte ska svanga lite mer till vanster? hm, Na det kommer hon inte gora(!) och lite panik borjar bryta ut och jag skriker VANSTER, VANSTER, VANSTER! WOOW, jag glomde bort sager Lisa och vi hamnar tillbaka pa var ratta sida av vagen. Anledningen till att det blev lite panik for stunden var for att vi hade bilmote. Sa kan det ga men varken jag eller Lisa kommer nog att glomma vilken sida vi ska kora pa i detta land iaf..hehe

Sen var det ju en till sak med den har dumma bilen.. Ater igen skulle vi aka hem och nar Lisa ska lasa upp bilen sa trycker hon inte pa knappen utan bestammer sig for att lasa upp genom att stoppa nyckeln i bildorren och vrida om. Bilen borjar tuta och lata hejvilt och jag och Lisa bara stirrar pa varann! LAS UPP BILEN! Flog det ur mig till chockade Lisa som borjar leta nyckeln. Nyckeln ligger pa marken for nar bilen borjade tuta blev hon sa radd att nyckeln helt enkelt flog ivag, haha
Sa nu har vi ocksa lart oss vi bara ska lasa upp bilen genom att trycka pa UNLOCK kanppen!

Na nu racker det for idag, ska nog jobba lite nu..

Hejda / Erika


Kommentarer
Postat av: Mona o Krister

Hej Lisa, jag fick reda på det här med körningen först i fredags och jag tror att jag inte såg ditt inlägg när jag läste på jobbet. Ja, vad skall jag säga, det är nog inte så lätt. Jag och mamma körde moppe på cypern för många år sedan, man glömde bort sig ibland det var riktigt otäckt när man kom på att man var på fel sida.Ett råd, nästa gång du kör får du sitta som i ett mantra"jag skall köra på vänster sida" om och om igen.Det går nog bra, var rädd om er och "håll till vänster" (låter som en gammal schlager.) Kramar och kläm.

2009-10-11 @ 11:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0